DT 125 MX - Ani nežblechtne

Související motocykl: Yamaha DT 125 MX '78
Zdar chlapi,
mam doma DT 125 s motorem 2A8 a za boha mi nejde natočit. Kdyby aspoň sekla do výfuku ale ani to. Svíčka má jiskru dobrou podle mě, ale když jí vytáhnu, je mokrá. Zjistil jsem, že je podfouklé gufero na klice. Vyměnil jsem ho, ale pořád nic. Přeci i kdyby byl špatně předstih nebo malý tlaky tak by to aspon pšouklo ne?
Prosím o radu každého kdo by měl nějaký nápad.
Doplnuji, gufero do spojkove skrine zkontrolovano, je v poradku. Posledni poznatek je ze to tahha od klikovky olej, svice mi prijde mastna nez jako mokra od benzinu. Zapalovacem ta "mokrota" nejde vypalit do sucha. Komprese je (horní) spodní bych řekl že je malá ale nedokážu posoudit. Zadreno neni, valec hladoucky. Karburator vycisten znovu, nastaven podle prirucky na zakladni nastaveni. Posledni smysluplna rada co jsem dostal je, ze mam misto napajeci civky inducky dat baterii a co to udela. Složim motor a uvidim. Zatim dík – Hoffec před 1381 dny

4 odpovědi

hlas nahoru 2 hlas dolů odpověď akceptována
Zdar,
Kdyby někdo četl toto vlákno a měl stejný problém jako jsem měl já, tak :
Motorka nejela díky špatné cívce zapalování. tím myslím výkonovou cívku v motoru - při kicku má dávat 25-50V a mě dávala slabejch 12V - člověka napadne že je to v pohodě když na motorce je vše na 12. Po výměně této cívky a vypálení výfuku jde na zaďára jako divá. Až mě překvapilo jaký výkon tato motorka má. Pozor na jednu věc. Použil jsem cívku (upravil jsem jí) z vodního skůtru FX-1 - od pohledu na ebay byla vzhledově stejná ale byla větší. Nicméně jsem upravil trochu její rozměr aby se mi tam vešla - převrtal díry na šrouby a šlape to. Cena zapalování je totiž cca 12000,- což je dost. Nicméně jsem zjistil, že, asi tím, se mi podařilo posunout charakteristiku magnetickeho pole v zapalku a klasicky nastavený předstih byl velice malý a motorka jela málo, ve dvou se sotva rozjela. Musel jsem pootočit zapalování po směru ručiček na doraz. Ted uz jede dobře. Zrovna vřera jsem s ni lehnul. Podjela mi na zmrzle půdě.
Jinak dík za rady. Hoffec
Nejdřív bych asi doporučoval začít karburátorem, vyčistit ho, zkontrolovat správné nastavení trysek, jehly, volnoběžné trysky. Pak je otázka, jestli třeba nevisí systič, může být seklý klínek na klice, přetočený snímač zapalování, těch možností je celá řada, a musí se probrat jedna po druhé.
Ahoj,
mám dt 125 typ motoru taky 2A8,podle všech dostupných info je to nejspíš 1980, ale mám 6V, kamarád má to samý ale rok 1978 a taky 6V, takže je mi divný, že máš 12V.?

Jinak mám podobný problém, motorka jde nastartovat a jde pouze do 5,5 tis. ot. Dal jsem novou indukční cívku, svíčku,všude komplet novou kabeláž, vyčistil karbec a pořád stejný, občas jen lehce pobrblá a hned chcípne, nevíš co s tím? Díky Kuba
Hele asi to mám 6V ale já nepoužívám jinou elektriku než zapalko, takže jezdím bez baterky. Asi je to hlavně o tom, jakej tam je regulátor napětí, ta cívka dá víc než 12V určitě.

Pokud ti jdou špatně do otáček, zkus zvýšit předstih zapalování a každopádně multimetrem odpor cívky a ten by měl být okolo 400 Ohm - měl jsem předtím 280 oHm a už to nešlo natočit. Jiskra byla ale slabá, viz výše.

A Jak ti jede motorka? Jede ti hodně nebo je líná? Mě pak přestala jet, i když jsem měl zapalko ok, a bylo to tim, že byl zasranej vejfuk! ! 

Pak pokud máš ručičkový voltmetr tak to proměř vývod té cívky zapalka proti kostře (rozpoj od CDI) a na kick by to mělo dát těch výše zmíněných 30-50 Voltů - za chodu jsem to neměřil.

Jinak ještě jedna věc, kdyby tě to pak přestalo bavit už, tak bych koupil motor 2a8, mám ještě jednu ostrojenou kostru a sháním do toho vzduchem chlazenej motor.

Zatim zdar, Martin

Tvá odpověď

 

Příloha k odpovědi

Typ přílohy:
Soubor:
Popis:
nebo
Captcha

Není to přesně to co jsi hledal? Zkus najít podobnou otázku pomocí tagů  nebo polož vlastní otázku.