Jak se starat o hliníkové části motocyklu?

Jak se starat o hliníkové části motocyklu. Dík jejich hrubší struktuře zpravidla i po umytí zůstávají zažloutlé od špíny a celý estetický dojem se postupem let vytrácí.
S pozdravem Ondřej K.

2 odpovědi

hlas nahoru 1 hlas dolů odpověď akceptována
Hliník a jeho slitiny mají trochu nepříjemnou vlastnost. Prakticky okamžitě reagují se vzdušným kyslíkem. Povrch je pak matový, zachytává nečistoty a estetika je na bodě mrazu.

Leštění je poměrně prostý, ale značně pracný způsob povrchové úpravy. Čím kvalitnější je vyleštění, tím delší dobu vydrží i zrcadlový lesk (který se ale nemusí hodit ke každému designu motocyklu). Potom stačí čas od času už jen leštěnkou nebo Tempem lehce přeleštit a je vystaráno.

Ještě trvanlivější a dokonalejší je vyleštění nerezových částí stroje. Pokud budeme důkladní, je výsledek takřka k nerozeznání od chromu a navíc se dá v případě poškození znovu vybrousit a vyleštit.

Lakování na nerez pro konzervaci by bylo nesmyslné, ale u lehkých slitin se použít dá. Povrch se však nejprve musí zbavit zbytků leštících past a dokonale odmastit. Nedoporučuji provádět nástřik běžným čirým lakem, protože bude matovět nebo se loupat, navíc na sluníčku žloutne (chybí UV ochrana). Ve speciálkách lze koupit laky určené právě na hliník a s nimi je výsledek každopádně lepší.
cmn
Nevím sice, jak na fleky na hliníku na tohle fungují různé barvožrouty, ale smirek docela dobře. Nakup si od středně hrubého až po velmi jemný. Pak celou plochu postupně obrušuj, až dosáhneš stejnoměrného zabarvení kovu a zmizí i letité škrábance a odřeniny.

V této chvíli máš možnost rozhodnout se, zda budeš lakovat, nebo leštit. Když se rozhodneš pro lak, sežeň si takový, který je určený na hliník, mívají ho ve speciálkách na barvy.
cmn

Tvá odpověď

 
nebo
Captcha

Není to přesně to co jsi hledal? Zkus najít podobnou otázku pomocí tagů  nebo polož vlastní otázku.