|
Doporučujeme nebrat záběh úplně na lehkou váhu, protože záběh rozhoduje, jak se pak motor bude celý život chovat. Jak si motorku zajedete, takovou ji budete mít.
Před vyjetím vždy nechte motor na chvilinku běžet na volnoběh, v zahřívání pak pokračujte pomalou jízdou.
Motor při záběhu nepřetěžujte - nejezděte dlouhodobě ve vysokých otáčkách, plyn dávejte podle návodu - nejdřív jen asi do čtvrtiny, pak do poloviny, před koncem záběhu do tří čtvrtin.
Co nejčastěji měňte otáčky, často řaďte, nejezděte dlouho na jeden kvalt, aby se zaběhla i převodovka.
Motor nikdy nepodtáčejte - podtáčení je pro motor v záběhu daleko nebezpečnější, než vytáčení. Vyšší převodové stupně tedy řaďte spíše jenom z kopce.
Jezděte po zatáčkovitých silnicích, vyhýbejte se dálnicím a také dopravním zácpám, kde se vzduchový motor skoro nechladí. Kvůli teplotě vzduchem chlazeného motoru také nejezděte v úplně horkých dnech a také jezděte nejlépe ráno/dopoledne, nebo pak večer. Vždy po nějaké době jízdy motor vypněte a nechte jej úplně vychladnout.
Při záběhu se nemusíte bát občas motor i vytočit do vyšších otáček, třeba z kopce, aby pak nebyl lenivý.
První kilometry se také ojíždějí pneumatiky, které mají z výroby klouzající vrstvičku separátoru a než se ojede, drží méně.
Po záběhu a výměně oleje můžete motor i motocykl používat bez omezení.
|