Jaké spony používat, aby neprořízly hadice?

Začala mi téct z hadice od chlazení na starším endurku voda. Po demontáži doma jsem zjistil, že hadice je prořízlá. Pravděpodobně ji nařízla spona, kterou byla připevněna k vyústění chladiče. Těchto spon je však na motorce mnoho, tak jak tomu předejít, aby se to nestalo i u ostatních? S pozdravem Antonín K.

1 odpověď

hlas nahoru 1 hlas dolů odpověď akceptována
Gumové hadice po letech ztrácejí své vlastnosti a to je i důvod, proč např. většina silničářů vyměňuje po pár letech brzdové gumové hadice za opletené.

Offroad k chlazení opletené hadice nepotřebuje, protože hadice neodolává takovému tlaku a především teplotě. Postupem času ale zpuchří a popraská a může začít prosakovat. Pokud při volnoběhu voda jenom kape, nespoléhejte na to, že to vydrží a je třeba to co možná nejdříve řešit. Zvýšením tlaku v hadici při jízdě může totiž voda začít unikat ve větší míře a kromě nedostatečného chlazení motoru tě může i pěkně opařit. Většinou ovšem tyto hadice vydrží řádku let.

Stav spony
Důležité je nezanedbat při montáži stav a kvalitu spony, kterou hadici upevňuješ a která může hadici proříznout. To se ostatně stalo asi i v tvém případě. Spona musí mít vybrání, tj. vnější rádius, aby hadici svírala a nezařezávala se do ní. Tento rádius může po několika demontážích zmizet – deformace spony, a stejně jako spuchřelá hadice je zralá na výměnu i samotná spona. Může se ale stát, že čínské levné spony tento rádius vůbec nemají a tak pozor při jejich koupi. I zde platí – utahovat, ale s mírou.
cmn

Tvá odpověď

 
nebo
Captcha

Není to přesně to co jsi hledal? Zkus najít podobnou otázku pomocí tagů  nebo polož vlastní otázku.