Je nezbytné vyměnit brzdové hadice prošoupané v opletení?

Před časem jsem koupil Kawasaki ZX-6R. Je v perfektním stavu, ale až při výměně předních brzdových destiček jsem si všiml, že pancéřové brzdové hadice se třou nejenom o sebe, ale i o konstrukci motorky. Po jejich kontrole jsem zjistil, že jsou v místě kontaktu mezi sebou prošoupané v opletení až na hadičku a v místě dotyku hadice s brýlemi motocyklu je opletení také narušeno. Při jízdě to však na brzdném účinku není znát. Je nezbytné je vyměnit? Výměna hadic není úplně nejlevnější záležitostí. S pozdravem, Karel Březina

1 odpověď

hlas nahoru 0 hlas dolů odpověď akceptována
Brzdy jsou, na motorce to nejdůležitější, a právě proto musí být v bezvadném stavu. A stav popisovaný tebou tomu rozhodně neodpovídá. Opletení hadice je to, co určuje její pevnost. Opletená je ve skutečnosti vnitřní trubička, kterou je brzdová kapalina vedena.

Opletení hadice pak zabraňuje jejímu rozpínání, a pokud je hadice v nějakém místě odhalená, je tu velká pravděpodobnost, že dojde k vyboulení, v horším případě, při větší teplotě a tlaku, může dojít k jejímu prasknutí. A to by znamenalo ztrátu brzdného účinku, a tedy fatální následky. Hadice bys měl proto okamžitě vyměnit.

Co je příčinou?
Starší opletené hadice ještě nebyly potažené silikonovou ochrannou vrstvou. Ta je žádoucí hned z několika důvodů. Jedním z nich je to, že se mezi opletení nedostává špína a hmyz. Druhým, tím podstatnějším důvodem je ochrana samotných hadic právě při kontaktu s konstrukcí motocyklu nebo třením mezi nimi.

Klíčem k bezproblémovému provozu je navést hadice při montáži tak, aby se nejlépe nikde nedotýkaly a měly prostor k fungování společně s odpružením. Pokud se dotýkají, může dojít k poruše jako ve tvém případě, v případě hadic potažených silikonovou vrstvou by ani při kontaktu nemělo dojít k jejich zničení, ale...
cmn

Tvá odpověď

 
nebo
Captcha

Není to přesně to co jsi hledal? Zkus najít podobnou otázku pomocí tagů  nebo polož vlastní otázku.