Lze nějak řešit uvadající přední brzdu?

Mám enduro, ale občas se svezu i na silnici, a to tím způsobem, že přezuju úzké silniční pneumatiky na endurové ráfky. Často se mi pak při intenzivním brzdění stává, že přední brzda poměrně rychle uvadá, až téměř vůbec nebrzdí, i když ji domáčknu skoro k řídítku. Lze tento problém nějak odstranit?
Děkuji, s pozdravem Jarda

1 odpověď

hlas nahoru 1 hlas dolů odpověď akceptována
Většinou přehřátí brzdového systému je důvodem snížení brzdného účinku. Při vysoké teplotě ztrácí svoje ideální vlastnosti nejenom brzdová kapalina, ale také brzdové destičky.

Vše spočívá v dobré přípravě motorky. Kvalitní brzdová kapalina je základ. Zkontroluj si, zda do svého palivového systému můžeš použít kapalinu specifikace DOT 5.1, která je zaměnitelná (ne mísitelná! ) se specifikací DOT 4. Kapalina DOT 5.1 je vyráběna pro vyšší zátěž, avšak rychleji stárne, a tak je třeba i zkrátit intervaly její výměny.

Dalším předpokladem pro adekvátní brzdný účinek je kvalitní opletená hadice. Zpuchřelá gumová hadice po letech už požadovaný tlak v potrubí neudrží. S brzdovou pumpou toho bez velkých investic moc nevymyslíme, zato ale brzdové destičky můžeme vyměnit. Standardní endurové destičky nejsou stavěné na vysoké teploty, zase ale fungují od těch nízkých. Pokud tedy jezdíš více na silnici, neboj se brzdových destiček na bázi karbonu. Lze s nimi obstojně jezdit i v terénu a na silnici odvedou, ve spolupráci s endurovým brzdičem, perfektní službu. Brzdový třmen a pístky v něm musí chodit tak jak mají, nesmí být zanesené a zatuhlé.

Pokud je kotouč velmi tenký, neuchladí se. Poznáš to tak, že celý zmodrá a může se i kroutit. Je proto lepší používat vždy silnější kotouč a také zvážit, zda se nevyplatí zainvestovat do adaptéru brzdiče a koupě kotouče o větším průměru, který se bude lépe chladit a účinněji brzdit.
cmn

Tvá odpověď

 
nebo
Captcha

Není to přesně to co jsi hledal? Zkus najít podobnou otázku pomocí tagů  nebo polož vlastní otázku.