Může být motor přidřený?

Související motocykl: KTM 450 EXC '05
Vlastním KTM EXC 450 (rok 2005) a na poslední vyjížďce se začal motor chovat poněkud zvláštně. Od volnoběhu, který teď mimochodem neudrží, jde jakoby víc ztěžka. Ovšem ve středních otáčkách se chová normálně a ani není nijak hlučnější, pokud ovšem naložím a vytočím ho k maximálním otáčkám, je cítit, že má o něco menší výkon. Je jakoby unavený. Myslíte, že je motor přidřený?
S pozdravem Martin K.

1 odpověď

hlas nahoru 0 hlas dolů odpověď akceptována
Pakliže jste vyloučil základní závady, jako např. znečištěný karburátor či závadu zapalování, nabízí se s největší pravděpodobností mechanický problém. Například u mého soukromého Husabergu FE 450 (rok 2004) vykazoval motor obdobné příznaky při prasklé ventilové pružině. Raději neriskujte, a s pomocí zkušeného servisního mechanika závadu řádně identifikujte.

Jak to opravit, na co dát bacha?
Bude-li se jednat o závadu jako v mém případě, záleží, k jakému poškození došlo v důsledku provozu s prasklou ventilovou pružinou. Ta může zapříčinit nedovření ventilu. Ventil tak může být i nepatrně ohnutý. Doporučuji tedy demontovat hlavu a ventil zkontrolovat, případně vyměnit. Oprava této závady vás v autorizovaném servisu přijde přibližně na 1500-2000 Kč, pokud nebudeme brát v úvahu cenu samotného ventilu, v případě, že by byl „načatý“. Pak by se cena odvíjela od typu ventilu (ocel/titan) a ceny samotných servisních prací.

Hawk - CMN
cmn

Tvá odpověď

 

Příloha k odpovědi

Typ přílohy:
Soubor:
Popis:
nebo
Captcha

Není to přesně to co jsi hledal? Zkus najít podobnou otázku pomocí tagů  nebo polož vlastní otázku.