Startér Benelli TNT nevysune pastorek

Související motocykl: Benelli TnT 1130 '07
Ahoj, mám problém s nastartováním Benelli TNT 1130, pumpa nasaje, ale startér jede na prázdno.. Vyzkoušel jsem pojistky, svíčky a vše je OK.. Ještě mě napadají relátka, ale náhradní nemám a nejsem si jistý, jestli by to jimi mohlo být. Mám takový pocit, že se nevysune pastorek a tudíž slyším ze startéru protáčející zvuk..

Děkuji za radu AceKann

4 odpovědi

Nevysune pastorek? To se mi moc nezdá. U motorek se používají volnoběžky (v olejové lázni) a nikoliv vysouvací pastorky jako u aut se suchými spojkami. Pochybuji, že u Benelli to je jinak. Na startéru bys jinak musel vidět ještě jeden válec - relé pro vysunutí pastorku. Myslím, že tam nic takového nenajdeš.

U starých motorek jsem se setkal s tím, že byla prasklina na tělese volnoběžky. Válečky pak přestali plnit svou svou samosvornou roli a startér se protáčel naprázdno.

Jsi si jistý, že to co slyšíš je točení motoru startéru? Nemůže to třeba jen bzučící startovací relé? Pak by to mířilo spíš na špatnou baterku. Ta sice může mít naprázdno přes 12 V, a přesto nemusí být schopna dát proud potřebný pro roztočení motoru. Po zimním období to bývá poměrně častý problém (sulfatované elektrody).
Taková baterie jde občas zachránit, pokud se nechá dobíjet velmi malým proudem (50mA) nejméně týden.
Díky za reakci, je to nejspíš relé. Stalo se mi to při jízdě, motorku jsem chcípnout a po peti minutách nesla nastartovat a jen to bzucelo.. Takže mi ji odtáhli domu a snad jsem vyzkoušel úplne vse.. Kompletni kontrola pojistek, stare jsem vyměnil, zkontroloval relatka a taky to nepomohlo.. Měřil jsem baterku a byla v pohode.. Baterka ma dva roky a je dost mozny, ze je špatná.. Pokusím se vyměnit baterku a uvidím.. Dam vědet, díky AceKann..
Všechno co popisuješ nasvědčuje těm sulfatovaným elektrodám. Takovou baterku už nelze nabíjet standardními nabíjecími proudy - standardní nabíjení ji spíš ubližuje než pomáhá! V první fazi je nutné rozpustit krystaly co se vytvořily na deskch a na to funguje jediné - zmiňované mnohadenní nabíjení velmi malým proudem. Sám jsem tímto způsobem vyléčil už několik zdánlivě zcela zničených motocyklových baterií a ty poté spolehlivě sloužily ještě několik dalších let.
Co to nakoniec bolo, startovacie rele, ci volnobezka? Mam tiez problem so startovanim Benelli.

Tvá odpověď

 

Příloha k odpovědi

Typ přílohy:
Soubor:
Popis:
nebo
Captcha

Není to přesně to co jsi hledal? Zkus najít podobnou otázku pomocí tagů  nebo polož vlastní otázku.