Varadero SD01 r.v. 1999 hlučné řazení

Související motocykl: Honda XL 1000 V VARADERO '99
Mám Varadero 1999, problém mám při řazení. Když zařadím 1 z neutrálu na místě tak jde slyšet jak jde na začátku přes zub a trochu motorka škubne, jako by spojka nebyla úplně vypnutá. Potom při přeřazení z 1 na 2 tak je problém s hlučností, nejde potichu zařadit je to opět jak by si počítala zuby. Potom výš už to řadí vcelku dobře - čím výš tím líp. S ohřátím oleje se to stupňuje k horšímu. Používám předepsaný olej 10W40 (Repsol). Ta motorka je celkem zachovalá, jezdí dobře je spolehlivá, nežere olej je mi to škoda ji vyměnit. Dá se to nějak odstranit? Ptal jsem se u Hondy v servise, ale tam mi akorát řekli že je to u těchto motorů normální - což se mi nechce moc věřit. Připomíná mi to mojí Jawu z šedesátých let.

6 odpovědí

hlas nahoru 1 hlas dolů odpověď akceptována
Odpověď odborníka:

Odpovídá:
Pavel Polák, majitel pražského motoservisu a prodejny Motolive, Praha 4 - Chodov

Posoudit, zda je hluk při řazení normální nebo ne, se dá zodpovědně až po tom, co si mechanik motorku poslechne. Takhle na dálku bych to viděl na tři možné okruhy příčin:

Otáčky volnoběhu
Na kvalitu zařazení, zejména jedničky, mají vliv otáčky volnoběhu. Pokud jsou otáčky volnoběhu vyšší než specifické, zhoršuje to kvalitu řazení. Jaké jsou otáčky volnoběhu na vaší motorce? Nejsou příliš vysoké? Podle modelu mají u Varadera být cca 1200 ot/min.

Technika řazení
Kvalty by se měly řadit rychle, spíš než motorku opatrným řazením nechávat, aby si počítala zuby, je lepší tam kvalt nohou svižně „poslat“. Při prvním zařazení jedničky jde motorku také nohou trochu popostrčit, aby ozubce zapadly co nejšetrněji.


Spojka
Spojka by neměla unášet, ale to se dá snadno poznat. Pokud spojka unáší, pak bych doporučoval hledat závadu ve spojce - stačí špatná páčka, jiná objímka, vytahané nebo poškozené lanko. Jednotlivé vůle se pak nasčítají, a spojka nevystavuje plynule.

Pokud by to nebyla ani jedna z těchto příčin, a řazení by i nadále výrazně zlobilo, je to na návštěvu servisu.
hlas nahoru 1 hlas dolů odpověď akceptována
Vyměnil jsem lanko a opravdu to pomohlo. Ne úplně, ale je to lepší. Na tom starým lanku bylo znát, že šlo ztuha. jinak dal jsem tam ještě hustší novej olej 20W50. Bohužel počasí ale furt je na h... tak jsem ještě nestačil pořádně projet a zjistit jestli to taky pomůže. Teď asi budu laborovat s olejem. Měl jsem to u nezávislého opraváře a ten říká, že je to OK. Jinak Varadero je hodně spolehlivá, pohodlná motorka a dost mi vyhovuje akorát mě tam s... to řazení. Ale snad to bude už lepší.
hlas nahoru 1 hlas dolů odpověď akceptována
Mám Varana a kámoš taky a je to úplně normální. Je to přeci mašina pro velký kluky, tak jaký pak tiché řazení. Je pravda, že když se trochu soustředím, tak tam dám z 1 na 2 takřka neslyšitelně. Ale kdo by to hlídal, na semaforu padne tam zelená a ve vteřině je tam za 5.
Děkuji za odpověď.
Otáčky jsou mezi 1110 - 1200 ot/min, tam myslím problém nebude i proto, že mi to dělalo i v horách kde otáčky volnoběhu byli i nižší.
Kvalty jsem zkoušel řadit různými způsoby jak rychle tak pomale, táhle a žádný rapidní zlepšení jsem nepozoroval
Myslím že máte pravdu asi v tom lanku u té spojky. Přece jenom ta mašina něco pamatuje a to lanko je tam možná původní. Určitě ho zkusím vyměnit. Máte toto lanko na prodejně skladem a bylo by možno to u vás rovnou vyměnit a vyzkoušet?
hlas nahoru 0 hlas dolů odpověď akceptována
Mám ten sám problém. Při rychlém rozjezdu řadím na 2 a mám pocit, že to tam rvu bez spojky a úplně mě to bolí jak to poslouchám a cítím odpor jak to tam dávám přez zuby, když ale pomalej rozjezd, nechám spadnout otáčky skoro na volnoběh a zařadím 2 tak celkem pohoda. Jinak další stupně bez problémů. Taky mi bylo řečeno, že toto je u Varana normální, to se mi ale nechce věřit, že by to výrobce takto neřešil. Mám r.v. 2006 a cca 28tis. tak jsem se chtěl zeptat, zda nějak pomohla výměna lanka. Bo dát to zase do servisu a za 2tis. se dozvědět, že je to v poho a normálka, tak to se mi nechce. Děkuj za jakékoli info.
hlas nahoru 0 hlas dolů odpověď akceptována
Stejný problém má i většina nových Varader. Za studena je to v pohodě a po zahřátí to mezi 1-2 lupne. Snažil jsem se tomu přijít na kloub, ale marně. Rozebral jsem spojku, kontroloval ložisko, měřil lamely a plechy a nikde žádný problém. Seřízení lanka přesně podle manuálu, vše chodí volně. Někde jsem slyšel i návod, že se namá mačkat spojka až do konce a pak je to lepší (já rozdíl nezjistil) a někdo tvrdil, že je to horší, když je vyšší hladina oleje. Tzn, na horní rysce. To jsem také nezkoušel, páč si olej hlídám mezi ryskami.

Tvá odpověď

 

Příloha k odpovědi

Typ přílohy:
Soubor:
Popis:
nebo
Captcha

Není to přesně to co jsi hledal? Zkus najít podobnou otázku pomocí tagů  nebo polož vlastní otázku.