Vybíjení baterie YZF-R6 2000

Související motocykl: Yamaha YZF - R6 '01
Zdravím,
mám takový problém. Nabiju si baterku vyjedu a po zastavení a chcípnutí motoru ji už nenatočím. Baterka je úplně vyštavená. Setkal jste se s tím někdy někdo? Mohl byste poradit, co by to mohlo způsobovat? Baterka je změřená napětí v poho i na zátěžáku. Mám yamaha YZF-R6 r.v. 2001.
Děkuji za nápady Karel

3 odpovědi

hlas nahoru 5 hlas dolů odpověď akceptována
Tohle bývá častý problém po zimním období. Říká se tomu sulfatace - desky akumulátoru se pokryjí jemnými krystaly síranu olovnatého čímž akumulátor zcela ztrácí svou kapacitu. Síran olovnatý je totiž izolant. Část elektrod, kterou pokrývá se nezúčastňuje na vedení proudu, roste vnitřní odpor akumulátoru a klesá využitelná kapacita.
Ale často lze takový akumulátor zachránit. Je nutné ho dobíjet velmi dlouhou dobu velmi malým proudem, konkrétně maximálně 50mA (0,05A) po dobu nejméně 10 dní. Čím menší proud a čím delší doba, tím lépe, třeba 30mA po dobu 20 dní. Rozhodně nedoporučuji dobíjet standardními proudy v řádech ampér! Standardní dobíjení sulfatovaného akumulátoru vede pouze k jeho nevratnému poškození.
Dobrý den,
děkuji za reakci. Baterku jsem kupoval na jaře. Vybitá je až po jízdě. Pokud nikam nejedu, druhý den motorku natočím bez problémů.
Dobrý den,
pokud se jedná o gelovou baterii, tak podle Vašeho popisu je akumulátor KO.Neudrží svojí kapacitu - akumulátor nabijete na plno, ale např.druhý den už neotočí se startérem.Pokud to, takto je, tak Vám nezbývá nic jiného než koupit nový.
cmn

Tvá odpověď

 

Příloha k odpovědi

Typ přílohy:
Soubor:
Popis:
nebo
Captcha

Není to přesně to co jsi hledal? Zkus najít podobnou otázku pomocí tagů  nebo polož vlastní otázku.