Výměna kol u Husqvarna SM 630

Související motocykl: Husqvarna SM 630 '12
lze výměnou silníčních motardových kol s ráfky za endurová kola s ráfky udělat z modelu SM 630 model enduro TE 630?

3 odpovědi

Tahle otázka má dvě roviny odpovědí: technickou a legislativní.

Technicky nejde jen o výměnu samotných kol, ale tenhle zásah je o něco složitější. Zároveň s jinými koly totiž musíš vyměnit nebo dát pozor na všechny tyhle věci:

jiný řetězový převod - zhruba lze říci, že o kolik % jsou nová kola větší, o tolik% musí být větší i zadní rozeta
(nebo menší řetězové kolečko
delší řetěz - větší zadní rozeta bude velmi pravděpodobně vyžadovat i delší řetěz, ten původní bude nejspíš
krátký. A pozor na vodítka a napínáky, i tam se musí řetěz s jinou rozetou vejít.
jiný převod na tachometr - s velkými koly by se ti změnil i převod na tachometru a tachák a hlavně počitadlo
najetých kilometrů by ti ukazovaly nesmysly. Tohle jde vyřešit nejsnáze
cyklocomputerem.
přední brzda - přední kotouč je na enduru menší, takže budeš potřebovat zařídit, aby se třmen dostal na
menší průměr.
kola vs. blatníky - je třeba ověřit, jestli se větší kola vejdou pod blatníky i při plném propérování. Asi
nejjistější je půjčit si velká kola, rozpojit dole přepákování a zkusit max. zdvih, zda kolo
nechytá o podběh. Obdobně u předního kola. Nahrubo to lze zjistit třeba porovnáním dvou
fotek, nejspíš to vycházet bude, ale jistota je kulomet.
pérování - supermoto má kratší zdvihy pérování, s tím se ale asi budeš muset smířit. A mívají i tvrdší
pérování než endura, ale to možná půjde naklikat.
boční stojánek - je dost možné, že s velkými koly bude SM stojánek krátký.


Tak asi tolik mě napadá po technické stránce. Druhá věc se týká papírů, pokud bys to chtěl řešit. Tady bys musel zažádat dovozce, jestli ti dá papír, že tahle a tahle motorka a ten a ten VIN je schopná provozu s jinými koly. Pokud by ti to potvrzení dali, pak už stačí jen nechat si zapsat alternativní kola do TP, a nejspíš to bude chtít i techickou.

A ještě něco: pokud chceš enduro nastálo, tak prosím. Pokud ale přemýšlíš, že bys to přehazoval, jako přes týden SM a na víkend enduro, tak po získání cviku se výměna všech dílů dá stíhat asi za 40 minut, ale brzy dospěješ k názoru, že supermoto by mělo být takové načinčané a neomlácené, a začne ti vadit rasit ho v kamení a terénu, bude tě to podvědomě nutit jezdit při zdi. Z tohohle důvodu většina lidí nakonec skončí u dvou motorek.

Láďa
díky za vyčerpávající odpověď. jako kluk jsem jezdil na různých i do terénu hodně upravených motorkách a rád bych se k tomu po letech vrátil. nebudu lhát měla by to být i motorka na občasný výlet nevím kam tak do 100 km, po asfaltu, ale hlavně na lítání tady okolo komína. Husqvarnu te 630 jsem si vyhlídnul protože je víc enduro než silnice ale ani silnice mu nevadí, ani to že občas svezeš někoho vzadu a navíc vypadá hezky. Dealeři ji ale nemají skladem a tak mám od nich nabídku za stejný peníze předělanou motorku i s homologizací na enduro verzi. povahovými rysy jsem spíš ten bláťák než ten leštič motorek. prostě motorka musí sloužit a nesmí zklamat ať se rozhodnu jet kamkoliv a kudykoliv. to pérování mě trochu mrzí pořád asi zůstane kdesi v podvědomí že to není to ono. myslím ale, že pokud podvozek je stejný tak to nějak skousnu, zvlášť když nemám žádný srovnání. tedy díky zdá se, že se vyznáš. roman.
S výměnouk kol motardy za enduro a obráceně není vůbec žádný problém, protože Husqvarna TE 630 a SM 630 jsou stejný motoky liší se pouze koly a možná trochu převodama na převodovce ale to se dá dohledat v dílenské příručce. Jinak co se týče legislativy popsal už výše Láďa. Já mám v techničáku to samé u Husqvarny SM 610 rok 2006 mám tam zapsaný enduro i SM kola. Musíš oslovit dealera husqvarna, který ti sežene od výrobce a nebo sám potvrdí že můžou být takový a takový kola na motorce, pak už tě čeká jenom dopravní inspektorát a je to. Jinak z motarda enduro nedělají jenom kola! ! Motard je na enduro vyjížďky tvrdý a umí pěkně nakopat prdel když jedeš po větších hrbech, moc odskakuje zadní kola a předek ti mlátí s rukama jako prase. Bolí z toho ruky mluvím z vlastní zkušenosti. A jinak pokud si necháš udělat z motarda enduro tak motard má 320mm kotouč a na enduro je moc ostrý a u SM 630 nejde udělat mezikus na enduro protože má jiné vydle než TE obráceně by to šlo a mají i jiné zdvyhy. A ještě jedna věc pokud nedostaneš za cenu motarda i enduro kola a budeš je potom muset kupovat tak se podível kolik motard kola stojí a navíc se podível na cenu TE630 a SM 630 je tam rozdíl jak kde i 25 tisíc korun.

Zdar Lukáš

Tvá odpověď

 

Příloha k odpovědi

Typ přílohy:
Soubor:
Popis:
nebo
Captcha

Není to přesně to co jsi hledal? Zkus najít podobnou otázku pomocí tagů  nebo polož vlastní otázku.