Životnost zapalovacích svíček NGK

Související motocykl: Yamaha XV 1100 VIRAGO '98
U Viraga 1100 r.v. 1998 jsem už 3x měnil svíčky za sezonu. Může být závada na motocyklu? Děkuji Rosťa

5 odpovědí

hlas nahoru 2 hlas dolů odpověď akceptována
Možná že jsi tyhle chyby dělal, nicméně ani tak by se Ti to nemělo stávat v takovém počtu. Zdejší odpovědi, nic ve zlém vůči přispěvovatelům, jsou směsicí pravd a nepravd.
takže 1 - není pravdou, že by jsi měl nastartovat a ihned jet. Předně si musíš uvědomit, že motorka je jen vzduchem chlazená. Pokud nastartuješ a pojedeš, tak náporem vzduchu na žebra chlazení jí bude trvat mnohem déle, než se dostane na provozní teplotu.Pokud má větší kilometrový proběh a nebo dáš podle doporučení výrobce hustší olej pro léto, tak vadou téhle motorky je, že krátce po zahájení jízdy se ti může stát, že se Ti rozsvítí kontrolka mazání - olej je hustý v důsledku nižší teploty a hůře stéká z horní části dolů a to se projeví nedostatkem oleje ve vaně a ztrátou tlaku.
2 - obecně rozšířenou polopravdou, či mýtem je - na většině motorkářských fórech, že svíčky NGK jsou nejlepší. Jeden tuhle hlášku vypustí z úst a už se to přenáší a stane se to obecnou pravdou - ale není to pravda. Já například používán svíčky Bosch a nebo Champion a od té doby, co jsem na ně přešel, tento problém nemám. A přešel jsem na ně z toho samého důvodu, který Ty popisuješ.
Je však pravdou i to, že pokud se motorka nastartuje, měla by nějakou dobu běžet a nikoliv po krátké chvíli vypnout, aby se svíčka prohřála celá a nevznikalo v ní pnutí nestejnorodým ohřátím a chladnutím. A jsou svíčky, které tohle hrubé zacházení snesou a které nesnesou - jako např. NGK.
3 - nevšiml jsem si u sebe, že když se spletu a přidám plyn při zapnutém sytiči, že bych je "utopil" natolik a ochladil tak, že by odešly do věčných lovišť. Možná že tento problém řeší "tuningáři", kteří umí zvyšovat výkon jen přetryskováním a do spalovacího prostoru "lejou" benzín bez ohledu na to, že směs vzduchu a množství paliva by měla být někde uprostřed - mezi tzv. hranicí dolní a horní meze výbušnosti, protože moc blízko k dolní či pod ní to "ještě" "nejede a moc blízko k horní a nebo dokonce nad ní to "už" nejede - nakonec když zapomeneš vypnout sytič při zahřátém motoru jsi to možná zaznamenal - na volnoběh se dusí.
4 - svíčky se nad hořákem vypalovaly v minulosti, když byl na našem trhu dostupný jen jeden výrobce - f. PAL a ta navíc ještě vyráběla svíčky "teplé" pro chladné období a "studené" pro teplejší období. Pokud si matně pamatuji, tak za označením svíčky byla pomlčka a pak číslo 4 a nebo 7 a to udávalo, zda se jedná o teplou a nebo studenou. To vypálení stejně nikdy moc nepomáhalo - byl to jen další mýtus z doby, kdy se v kapse obracela každá koruna předtím, než se utratila.
Nesmíš přidat plyn při zapnutém sytiči,jinak svíčky utopíš a jsou v háji
hlas nahoru 1 hlas dolů odpověď akceptována
V první řadě doporučuji dodržovat provozní režim - motor zbytečně neohřívat na volnoběh a také motor nevypínat dřív než dosáhne plné provozní teploty. V praxi to znamená nastartovat a hned jet, aby se motor co nejdříve ohřál. Pokud nahodíš studený motor a po chvilce běhu na volnoběh ho zase vypneš, tak stačí pouhé 2 až 3 takové starty a svíčky přestanou jiskřit. Pak pomůže už jen vymontování svíček a pořádné vypálení nad hořákem.
Dík za rady. Myslím, že v obou případech jsem tyhle chyby dělal. Rosťa
Dík za odpověď. Dříve na Jawách jsem tento problém nikdy neměl.Nyní používám svíčky Bosch a jsem v pohodě. Dík Rosťa

Tvá odpověď

 

Příloha k odpovědi

Typ přílohy:
Soubor:
Popis:
nebo
Captcha

Není to přesně to co jsi hledal? Zkus najít podobnou otázku pomocí tagů  nebo polož vlastní otázku.