Další modelové ročníky:

Katalog motocyklů » 1978 » Honda CX 500 (1978)

Honda CX 500

model 1978
objem 497 cm3
výkon 36,5 kW (50 k)
kategorie naháče

exclamation U tohoto motocyklu chybí stručná charakteristika. Pomoz tím, že ji doplníš.
upravit

» 11/2012 vložil uživatel bikes

Honda CX 500 na prodej

tipmoto
Honda CX 500  
tipmoto.com
motoinzerce
Honda CX 500  
motoinzerce.cz
google vyhledat foto Honda CX 500 (google.cz)
přidat názor

Názory motorkářů

question Jaký je tvůj názor na motocykl Honda CX 500 '78?
Motocykl má vedle svých četných předností také nedostatky, které, nejsou-li přehlíženy, nejsou nebezpečné: 1/ rozvodový řetěz a jeho opotřebení 2/ těsnění vodní pumpy ad 1/ Jestliže není znám počet ujetých kilometrů, je potřeba vždy fyzicky zkontrolovat stav rozvodového řetězu, což lze provést pouze po sejmutí zadního víka motoru. Výjimku tvoří samozřejmě doložení výměny řetězu předchozím majitelem. Pokud je totiž řetěz volný, přichází do kontaktu s tělesem motoru (zevnitř), odfrézovává z tělesa třísky slitiny těleso tvořící, tyto třísky ucpou sítko sání ojejového čerpadla a dojde k poškození ložiska na klikové hřídeli v důsledku nedostatečného mazání. Důležité upozornění: Volný řetěz není slyšet. Pokud je někde uvedeno, že se stav dá zkontrolovat zubařským zrcátkem přes otvor, kterým se kontroluje poloha klikového hřídele při seřizování ventilů, z vlastní zkušenosti mohu potvrdit, že není nic vidět. Na jeden řetěz by nemělo být najeto více než 60 tis.km. Pokud je řetěz volný, poškodí také vodítko řetězu a přítlačnou lyžinu, tyto díla se špatně shánějí. U motorů s automatickým napínákem není vůbec žádná šance se výše uvedeným otvorem podívat. 2/ U motorů, které dlouho stojí zrezne zadní část vačkové hřídele, na které je přišroubováno oběžné kolo vodní pumpy, hřídelka (zplodiny koroze) poškodí těsnění vodní pumpy a motor začne ztrácet kapalinu na levé straně, do oblasti startéru na motoru vytéká chladicí voda. Někteří prodávající tento kanálek zalepí silikonem, pak se dříve či později dostane voda do motorového oleje. Při koupi je nutno toto místo prohlédnout, zda kanálek není zalepen a také zda není poleptán chladicí kapalinou motor v oblasti startéru (před a nad ním). Pokud je, nutno se ptát, zda bylo těsnění měněno. Těsnění je keramické a lze jej koupit. Pozor, motory 500 cx a 500 cx C na straně jedné a motory CX500 Eurosport a CX 500 Silwer Wing mají jiný vnější průměr těsnění.
» 12/2013 vložil uživatel mdulava
Motocykl má vedle svých četných předností také nedostatky, které, nejsou-li přehlíženy, nejsou nebezpečné: 1/ rozvodový řetěz a jeho opotřebení 2/ těsnění vodní pumpy ad 1/ Jestliže není znám počet ujetých kilometrů, je potřeba vždy fyzicky zkontrolovat stav rozvodového řetězu, což lze provést pouze po sejmutí zadního víka motoru. Výjimku tvoří samozřejmě doložení výměny řetězu předchozím majitelem. Pokud je totiž řetěz volný, přichází do kontaktu s tělesem motoru (zevnitř), odfrézovává z tělesa třísky slitiny těleso tvořící, tyto třísky ucpou sítko sání ojejového čerpadla a dojde k poškození ložiska na klikové hřídeli v důsledku nedostatečného mazání. Důležité upozornění: Volný řetěz není slyšet. Pokud je někde uvedeno, že se stav dá zkontrolovat zubařským zrcátkem přes otvor, kterým se kontroluje poloha klikového hřídele při seřizování ventilů, z vlastní zkušenosti mohu potvrdit, že není nic vidět. Na jeden řetěz by nemělo být najeto více než 60 tis.km. Pokud je řetěz volný, poškodí také vodítko řetězu a přítlačnou lyžinu, tyto díly se špatně shánějí. U motorů s automatickým napínákem není vůbec žádná šance se výše uvedeným otvorem podívat. 2/ U motorů, které dlouho stojí zrezne zadní část vačkové hřídele, na které je přišroubováno oběžné kolo vodní pumpy, hřídelka (zplodiny koroze) poškodí těsnění vodní pumpy a motor začne ztrácet kapalinu na levé straně, do oblasti startéru na motoru vytéká chladicí voda. Někteří prodávající tento kanálek zalepí silikonem, pak se dříve či později dostane voda do motorového oleje. Při koupi je nutno toto místo prohlédnout, zda kanálek není zalepen a také zda není poleptán chladicí kapalinou motor v oblasti startéru (před a nad ním). Pokud je, nutno se ptát, zda bylo těsnění měněno. Těsnění je keramické a lze jej koupit. Pozor, motory 500 cx a 500 cx C na straně jedné a motory CX500 Eurosport a CX 500 Silwer Wing mají jiný vnější průměr těsnění.
» 12/2013 vložil uživatel mdulava
hodnotit

Hodnocení motocyklu

question Jak hodnotíš motocykl Honda CX 500 '78?

vzhled 5,0
motor 4,0
brzdy 3,0
podvozek 3,0
sport 2,0
město 4,0
cestování 5,0
spolujezdec 5,0
celkové hodnocení 3,9
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
» hodnotil 1 uživatel. Přidej své hodnocení!

Technická data

Základní informace

Model: Honda CX 500
Rok: 1978
Kategorie: Klasický

Motor a převodovka

Zdvihový objem: 497 ccm
Typ motoru: V2, čtyřtaktní
Výkon: 50 k (36,5 kW) při 9000 ot/min
Maximální rychlost: 176 km/h
Kompresní poměr: 10,0:1
Vrtání x zdvih: 78,0 x 52,0 mm
Ventilů na válec: 4
Řízení paliva: OHV
Chlazení: Kapalina
Převodovka: 5-rychlostní
Primární převod, sekundární převod: Hnací hřídel (kardan)

Podvozek, pérování, brzdy a kola

Přední pneu: 3.25-19
Zadní pneu: 3.75-18
Přední brzdy: Dvoukotoučové
Zadní brzdy: Bubnové

Míry a objemy

Pohotovostní hmotnost (včetně náplní): 221 kg
Objem nádrže: 17 l
exclamation

Technická data jsou pouze orientační!

V katalogu evidujeme okolo 750 000 parametrů motocyklů a proto nedokážeme zaručit jejich bezchybnost. Hodnoty některých parametrů se mohou lišit také v závislosti na zemi původu motocyklu a nemusí vždy odpovídat parametrům motocyklů prodávaných v ČR. Budeme velmi rádi, pokud nás na případné nesrovnalosti v technických datech nebo jiných údajích o motocyklu upozorníte.

Všem komunikativním bikerům a bikerkám děkujeme.

Bikes team

Víme, že tento katalog není dokonalý. Potěší nás, pokud nás upozorníte na případné chyby nebo navrhnete nějaká vylepšení.

envelope feedback - napiš nám
nové téma

Diskuze k motocyklu Honda CX 500

Webové stránky motorek série CX

hopsin
6/2013

Honda CX 500 (1982)

» Dobrý den dnes jsem začal s tvorbou webových stránek pro fanoušky motorky SilverWing a bych byl moc rád, kdyby se mi tam ozvali lidé, kteří motorku mají rádi nebo jí vlastní. Začal jsem s nimi dnes, takže ještě pár chvil potrvá než budou vypadat kulturně. Děkuji všem. www.hondagl500.tym.cz

přispět do diskuze

Další ročníky modelu CX 500

1982

497 ccm 36,5 kW (50 k)

1981

497 ccm 36,5 kW (50 k)

1980

497 ccm 36,5 kW (50 k)

1979

497 ccm 36,5 kW (50 k)

Nejčastěji prohlížené modely Honda

2012
Honda Varadero 1000

996 ccm 69 kW (94 k)

2013
Honda CBR 125 R

125 ccm 10 kW (14 k)

2013
Honda Varadero 125

125 ccm 11 kW (15 k)

1999
Honda XL 600 V Transalp

583 ccm 53 kW (72 k)

1998
Honda CA 125 Rebel

124 ccm 8 kW (11 k)

2003
Honda CB 600 F HORNET

600 ccm 69,3 kW (94 k)

2006
Honda CB 600 F HORNET

600 ccm 71,3 kW (97 k)

ALTERNATIVNÍ MODELY

KONKURENČNÍ MODELY

MOTOBAZAR.EU
inzeráty výbava

moto rukavice 46 1 000Kč Hořice
moto bunda repsol 2 800Kč Hořice
moto bunda Rossi 46 2 800Kč Hořice

Základní parametry motocyklu